INFORMACJA W PRZYPADKU UMÓW ZAWIERANYCH NA ODLEGŁOŚĆ WRAZ Z POUCZENIEM O MOŻLIWOŚCI ODSTĄPIENIA OD UMOWY
na podstawie art. 12 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U.2020 r. poz. 287)
I. Informacje ogólne
- Klientem w rozumieniu niniejszej Informacji jest: konsument w rozumieniu 22¹ Kodeksu cywilnego oraz osoba fizyczna zawierającą ze Sprzedawcą umowę bezpośrednio związaną z działalnością gospodarczą tego Klienta, w sytuacji, gdy taka umowa nie posiada dla tego Klienta charakteru zawodowego wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez tego Klienta działalności gospodarczej.
- Sprzedawcą towaru w rozumieniu niniejszej Informacji jest: Firma Karlik Spółka Jawna z siedzibą w Poznaniu, ul. Kaliska 26, 61-131 Poznań, wpisana do rejestru przedsiębiorców, prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS:0000247730, NIP:7822225154, REGON:6344181250 , nr telefonu: 61 872 90 62, adres e-mail: serwis@karlik.dealervolvo.pl
- Sprzedawca obowiązany jest dostarczyć Klientowi towar w stanie wolnym od wad.
II. Gwarancja
Towar objęty jest gwarancją producenta na warunkach określonych w odrębnym dokumencie stanowiącym Załącznik nr 2 do niniejszej Informacji.
III. Procedura rozpatrywania reklamacji
- Klient może składać reklamacje na adres: Firma Karlik Spółka Jawna, Kaliska 26, 61-131 Poznań
- Towar podlegający reklamacji winien być dostarczony do Sprzedawcy na adres: Firma Karlik Spółka Jawna, ul. Kaliska 26, 61-131 Poznań
- Zgłoszenie reklamacji winno zawierać aktualne dane teleadresowe Klienta oraz opis wady i wskazanie, czego się Klient
- Sprzedawca zastrzega sobie możliwość zlecenia rzeczoznawcy sprawdzenia towaru w celu weryfikacji czy wada rzeczywiście wystąpiła.
- Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji nie później niż w terminie 14 dni od zgłoszenia Jeśli ostatni dzień terminu wypada na dzień uznany ustawowo za wolny od pracy, to termin przedłuża się do dnia następnego.
IV. Prawo odstąpienia od umowy
- Klient, który zawarł umowę na odległość ma prawo odstąpić od niej w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
- Termin ten biegnie dla umów, w wykonaniu których Sprzedawca wydaje rzecz, będąc zobowiązanym do przeniesienia jej własności od dnia objęcia rzeczy przez Klienta lub wskazaną przez niego osobę inną niż przewoźnik w posiadanie, a jeśli rzeczy były dostarczane partiami lub w częściach od dnia objęcia w posiadanie przez Klienta ostatniej partii lub części.
- W celu odstąpienia od umowy Klient winien poinformować Sprzedawcę o swojej decyzji w drodze jednoznacznego oświadczenia (pismo wysłane pocztą lub pocztą elektroniczną) przesłanego na adres Sprzedawcy: Firma Karlik Spółka Jawna, ul. Kaliska 26, 61-131 Poznań lub przekazanego na adres email: serwis@karlik.dealervolvo.pl . Klient może także skorzystać ze wzoru formularza odstąpienia od umowy, stanowiącego Załącznik nr 1 do niniejszej informacji, jednak nie jest to obowiązkowe. Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy przesłanie do Sprzedawcy informacji dotyczącej wykonania przysługującego Klientowi prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu, o którym mowa w ust. 1 powyżej.
- Klient ma obowiązek zwrócić rzecz Sprzedawcy na adres: Firma Karlik Spółka Jawna, ul. Kaliska 26, 61-131 Poznań lub przekazać ją osobie upoważnionej przez niego do odbioru niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy, chyba że Sprzedawca zaproponował, że sam odbierze rzecz. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie rzeczy przed jego upływem.
- Klient ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
- Klient ponosi bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy. Poza bezpośrednimi kosztami zwrotu rzeczy Klient nie ponosi innych kosztów odstąpienia, za wyjątkiem sytuacji, gdy Klient wybrał inny niż najtańszy oferowany przez Sprzedawcę sposób dostarczenia towaru – wówczas Sprzedawca nie jest obowiązany do zwrotu Klientowi dodatkowych kosztów.
- W przypadku odstąpienia od umowy Sprzedawca zwraca Klientowi wszystkie otrzymane od Klienta płatności, niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym Sprzedawca został poinformowany o decyzji Klienta o wykonaniu prawa odstąpienia. Zwrot płatności zostanie dokonamy przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały użyte przez Klienta w pierwotnej transakcji, chyba że Klient wyrazi zgodę na inne rozwiązanie.
- Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania rzeczy lub do czasu dostarczenia Sprzedawcy przez Klienta dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
- Klientowi nie przysługuje prawo odstąpienia od umowy w sytuacji, w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Klienta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb.
V. Możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
Klientowi przysługuje możliwość korzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Odpowiednie procedury opisane zostały na stronie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: http://www.uokik.gov.plw dziale Konsumenci.
Załącznik nr 1
FORMULARZ ODSTĄPIENIA OD UMOWY
(FORMULARZ TEN NALEŻY WYPEŁNIĆ I ODESŁAĆ TYLKO W PRZYPADKU CHĘCI ODSTĄPIENIA OD ZAWARTEJ UMOWY)
Data……………………………………..
Imię i nazwisko Klienta
…………………………………………………….
Adres
…………………………………………………….
Firma Karlik Spółka Jawna z siedzibą w Poznaniu
Kaliska 26
61-131 Poznań
nr telefonu: 61 872 90 62
adres e-mail: serwis@karlik.dealervolvo.pl
Niniejszym informuję/informujemy* o moim/naszym* odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących rzeczy………………………………………………………………………………………………………………
zawartej w dniu ……………………………………………………………………………………………..
………………………………………………….
Podpis**
*niepotrzebne skreślić
** wymagany tylko, jeżeli jest przesyłany w wersji papierowej