Wymień koła na zimowe – nie ryzykuj

Nie istnieją opony, które zapewniałyby optymalną przyczepność zarówno w warunkach letnich, jak i zimowych. Dlatego zalecamy posiadanie dwóch kompletów kół – co jest tak naturalne jak różne pary butów na lato i na zimę.

Nasze systemy bezpieczeństwa, m.in. City Safety oraz inne rozwiązania z rodziny IntelliSafe są ściśle uzależnione od poprawnego działania układu kierowniczego, hamulców oraz odpowiedniego współczynnika tarcia między oponami a nawierzchnią. Obszar styku opony z nawierzchnią nie jest większy niż dłoń, a im lepsza jest przyczepność w tych czterech punktach, tym sprawniej samochód hamuje, skręca i przyspiesza.

Koła zimowe Volvo zaprojektowano właśnie pod kątem zapewnienia maksymalnej przyczepności – zostały tak opracowane, by działały harmonijnie z systemami wsparcia kierowcy i gwarantowały jak najlepsze zachowanie samochodu, bezpieczeństwo i komfort jazdy zimą.

Koła zimowe Twojego Volvo

Opony przeznaczone do zimowej eksploatacji są wykonane z miękkiej i elastycznej mieszanki gumowej, która zapewnia dobrą przyczepność. Przy temperaturze 7°C opony letnie i całoroczne zaczynają tracić swoje właściwości. Zmniejsza się powierzchnia kontaktu z nawierzchnią i tym samym pogarsza przyczepność. Nawet gdy na drodze nie leży śnieg, opony zimowe zapewniają wyraźnie lepszą przyczepność przy temperaturach poniżej 7°C.

Opony zimowe wyposażone są także w specjalny wzór bieżnika dopasowany do jazdy w warunkach zimowych. Specjalne rowki odprowadzają spod kół wodę, błoto i śnieg, wpływając zdecydowanie na poprawę przyczepności. Dodatkowe nacięcia – lamele – pozwalają oponie zachować elastyczność, zwiększając przyczepność na mokrej nawierzchni oraz lodzie.

Testy w najsurowszych warunkach

Na podstawie testów wybierane są najlepsze opony i zestawiane z oryginalnymi obręczami Volvo. Podczas testu w Laponii na torze o długości 12 kilometrów kierowcy oceniają różne właściwości opon – wrażliwość na zmianę kierunku jazdy, zachowanie na śniegu i lodzie, na zakrętach i śliskich nawierzchniach. Oceniany jest komfort jazdy oraz poziom hałasu otoczenia. Oddzielny test przeprowadza się na specjalnie przygotowanym torze na zamarzniętym jeziorze. Składa się z kilku etapów – jazdy po łuku, hamowania i gwałtownych manewrów. Tor jest wąski, długi i złożony z kilku ostrych wiraży. Koła zmieniane są wielokrotnie, dzięki czemu kierowcy mogą rzetelnie sprawdzić możliwości i charakterystykę każdego modelu opon.

Wyniki mówią same za siebie

By zilustrować różnicę między oponami zimowymi, letnimi i całorocznymi, przeprowadzono eksperyment w mroźnym Jokkmokk na północy Szwecji.  Sprawdzono jak długa okaże się droga hamowania trzech rozpędzonych do 80 km/h identycznych modeli Volvo wyposażonych w opony letnie, zimowe i całoroczne.

Wyraźnie widać, że różnica jest kolosalna.

Droga hamowania samochodu wyposażonego w opony całoroczne okazała się o 33% dłuższa niż auta z oponami zimowymi. Z kolei droga hamowania samochodu z oponami letnimi była dłuższa aż o 127%.

Dlaczego wybór opon jest tak istotny?

Opony to jedyne punkty styku samochodu z drogą. Właściwości jezdne samochodu, nawyki kierowcy i nawierzchnia wzajemnie oddziałują na siebie tylko na tych czterech fragmentach mających wielkość ludzkiej dłoni. Dlatego układy, od których zależy bezpieczeństwo jazdy, spełnią swoją funkcję tylko wtedy, gdy opony staną na wysokości zadania.

 „Koła zimowe Volvo zostały zaprojektowane nie tylko pod kątem bezpieczeństwa, ale także optymalnego komfortu i zachowania samochodu na drodze.” – podkreśla Thomas Broberg, Senior Technical Advisor Safety w Volvo Car Corporation

Sprawdź również nasze akcesoria niezbędne w podróży

Przydatne akcesoria samochodowe Volvo, takie jak bagażniki dachowe, czy uchwyty na narty znacznie ułatwiają podróże. Dzięki nim każda podróż staje się bardziej komfortowa i zorganizowana.

SPRAWDŹ OFERTĘ
Nie znalazłeś wymarzonego auta? Napisz do nas lub zadzwoń +48 61 872 90 61
Skontaktuj się z nami

Zapytaj o szczegóły

Odezwiemy się do Ciebie w ciągu 2 godzin

Więcej › Jeżeli wyrazi Pan/Pani zgodę, Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane przez administratora - Volvo Car Poland sp. z o.o., Warszawa (02-884), ul. Puławska 558/560 (VCP), na podstawie art. 6 ust. 1 pkt a) ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO), w celu marketingu bezpośredniego produktów i usług marki Volvo, takich jak samochody, części i akcesoria, usługi Volvo Car Financial Services oraz inne usługi dostępne w sieci Volvo. Informujemy, że: podanie danych jest dobrowolne, może Pan/Pani w każdej chwili wycofać zgodę (w tym przy użyciu danych kontaktowych administratora lub inspektora ochrony danych), wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem, z inspektorem ochrony danych VCP może się Pan/Pani skontaktować przy użyciu adresu mailowego: globdpo@volvocars.com, odbiorcami Pana/Pani danych osobowych będą podmioty świadczące usługi na rzecz VCP, w tym: dostawcy usług marketingowych i IT, autoryzowani dealerzy Volvo, podmioty z grupy kapitałowej Volvo oraz partnerzy oferujący produkty Volvo Car Financial Services (np. kredyty, leasingi i ubezpieczenia), dane osobowe będą przechowywane nie dłużej niż przez 30 lat, przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści danych osobowych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania i przeniesienia (wniosek o realizację tych uprawnień można złożyć pod adresem: https://www.volvocars.com/pl/subject-rights-request-form), a także prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane również w formie profilowania online i profilowania społecznościowego, które będzie polegało na zbieraniu i agregowaniu Pana/Pani danych w celu stworzenia profilu klienta i przedstawiania materiałów reklamowych i ofert lepiej dostosowanych do Pana/Pani potrzeb. Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych w sieci Volvo zamieściliśmy na stronie: polityka prywatności Mniej ‹
Więcej › Wyrażam zgodę na prowadzenie przez Volvo Car Poland sp. z o.o. (ul. Puławska 558/560, 02-884 Warszawa), lub na jej zlecenie marketingu bezpośredniego produktów i usług marki Volvo, takich jak samochody, części i akcesoria, usługi Volvo Car Financial Services oraz inne usługi dostępne w sieci Volvo, poprzez kontakt głosowy na podany przeze mnie numer telefonu, w tym przy użyciu automatycznych systemów wywołujących. Zgoda jest dobrowolna i może być w każdej chwili wycofana (w tym przy użyciu danych kontaktowych wskazanych powyżej lub w wiadomości e-mail wysłanej na adres inspektora ochrony danych: globdpo@volvocars.com). Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Pozostałe informacje dotyczące przetwarzania danych w celach marketingowych znajdziesz w powyższej klauzuli zgody na przetwarzanie danych osobowych w celach marketingowych lub na stronie polityka prywatności. Mniej ‹
Więcej › Wyrażam zgodę na prowadzenie przez Volvo Car Poland sp. z o.o. (ul. Puławska 558/560, 02-884 Warszawa) lub na jej zlecenie marketingu bezpośredniego produktów i usług marki Volvo, takich jak samochody, części i akcesoria, usługi Volvo Car Financial Services oraz inne usługi dostępne w sieci Volvo, poprzez przesyłanie informacji handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej, w szczególności za pomocą poczty elektronicznej, a także za pomocą wiadomości SMS, na podany przeze mnie adres e-mail lub numer telefonu komórkowego. Zgoda jest dobrowolna i może być w każdej chwili wycofana (w tym przy użyciu danych kontaktowych wskazanych powyżej lub w wiadomości e-mail wysłanej na adres inspektora ochrony danych: globdpo@volvocars.com). Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Pozostałe informacje dotyczące przetwarzania danych w celach marketingowych znajdziesz w powyższej klauzuli zgody na przetwarzanie danych osobowych w celach marketingowych lub na stronie polityka prywatności. Mniej ‹

* Dane konieczne do podania w celu umożliwienia kontaktu i przedstawienia oferty, przy czym spośród danych: numer telefonu i adres e-mail wystarczy podanie tylko jednej z tych danych wraz z zaznaczeniem odpowiedniej zgody poniżej (druga zgoda jest zgodą na kontakt telefoniczny, zaś trzecia zgoda jest zgodą na kontakt mailowy). Pierwsza z poniższych zgód jest konieczna do zaznaczenia w celu umożliwienia kontaktu i przedstawienia oferty, niezależnie od tego, czy podany zostanie numer telefonu czy adres e-mail.

Dealer Firma Karlik otrzymał twoją wiadomość

Wszystko poszło zgodnie z planem. Nasz pracownik skontaktuje się z Tobą w ciągu 2 godzin.
|
Firma Karlik

Używamy plików cookie, aby maksymalnie ułatwić Państwu korzystanie z naszej witryny internetowej, w tym także w celu dostosowania jej zawartości i reklam do Państwa preferencji, oferowania funkcji mediów społecznościowych oraz w celu analizy ruchu. Pliki cookie obejmują pliki związane z kierowaniem treści oraz pliki do zaawansowanej analityki. Więcej informacji podano w sekcji Informacje na stronie z opisem plików cookie. Klikając Akceptuj, wyrażają Państwo zgodę na używanie przez nas plików cookie. Aby zmienić rodzaj wykorzystywanych przez nas plików cookie, prosimy kliknąć „Ustawienia plików cookie”.

ZAAKCEPTUJ WSZYSTKIE
DOSTOSUJ
USTAWIENIA PLIKÓW COOKIE
ZAWSZE
AKTYWNE

OBSŁUGA SERWISU I USŁUG PODSTAWOWYCH

Te pliki są wymagane i nie można ich wyłączyć.
Dzięki nim serwis może działać a podstawowe funkcje mogą być obsługiwane.

POMIAR WYDAJNOŚCI zobacz więcej

Dzięki tym danym analizujemy wykorzystanie naszego serwisu, m.in. mierzymy jego wydajność. Te dane pomagają nam uzyskać informację o treściach, jakich poszukują użytkownicy naszego serwisu, jak często do niego wracają. Dzięki temu możemy udoskonalać nasz serwis.

PLIKI COOKIE NA POTRZEBY ANALIZ STATYSTYCZNYCH zobacz więcej

Firma Volvo Cars używa usługi Google Analytics, która analizuje sposób korzystania z naszych serwisów internetowych przez użytkowników. Dostarcza nam ona następujących danych; e.g., informacji o tym, które strony użytkownik wyświetlił; które linki kliknął; ile czasu spędził na stronie; jakie samochody skonfigurował w naszym konfiguratorze; jakiego urządzenia używał. Te dane pomagają nam zrozumieć, jak osoby odwiedzające nasz serwis internetowy korzystają z niego, i zapewnić prawidłowe działanie serwisu. Nie wykorzystujemy tych danych w celach marketingowych lub reklamowych i nie udostępniamy ich podmiotom trzecim.

PERSONALIZACJA REKLAM zobacz więcej

Te informacje cookies pozwalają nam na umieszczanie reklam, które odpowiadają zainteresowaniom użytkowników.Bez tych informacji użytkownicy będą widzieli reklamy niezgodne z ich potrzebami.

DOSTARCZANIE I PREZENTOWANIE REKLAM I TREŚCI zobacz więcej

Te pliki cookie obejmują w szczególności znaczniki i piksele, które razem służą do gromadzenia informacji o cyfrowych interakcjach użytkowników z naszymi produktami, zarówno w naszej, jak i innych witrynach internetowych. Dane te pomagają nam mierzyć skuteczność naszych kampanii reklamowych i, w połączeniu z informacjami pochodzącymi z interakcji użytkownika z nami poprzez inne kanały (wiadomości e-mail, aplikacja Volvo Cars, SMS, media społecznościowe i reklamy cyfrowe), pozwalają nam budować profil zainteresowań użytkownika. Następnie możemy wykorzystać ten profil do ukierunkowanego dostarczania użytkownikowi reklam Volvo Cars dostosowanych do jego potrzeb, za pośrednictwem wielu kanałów. Należy pamiętać, że Volvo Car Corporation wraz z partnerami dostarczającymi reklamy cyfrowe jest współodpowiedzialne za przetwarzanie danych osobowych w celach marketingowych i reklamowych. Podmioty współpracujące: - Facebook Ireland Limited, w zakresie dostarczania ukierunkowanych reklam i poprawy optymalizacji kierowania i dostarczania reklam, a także gromadzenia i późniejszego przekazywania danych Facebookowi. Więcej informacji o tym, jak Facebook przetwarza dane osobowe, można znaleźć w polityce prywatności tej firmy (https://www.facebook.com/privacy/policy). Jeśli użytkownik nie zaakceptuje tych plików cookie, reklamy (w tym nasze) będą nadal wyświetlane podczas przeglądania Internetu, a materiały marketingowe będą nadal wysyłane do użytkownika, jeśli wyraził on na to zgodę, przy czym takie reklamy i materiały nie będą dostosowane do zainteresowań i interakcji użytkownika, będą zatem mniej przydatne.