Przyszłość maluje się kolorowo

spotkanie Volvo z Watcherem

„To, czego się najbardziej obawiamy, jest najczęściej tym, czego najbardziej potrzebujemy”

Eleanor Roosevelt

W świecie, gdzie dbałość o środowisko jest coraz ważniejsza, samochody elektryczne stają się nie tylko alternatywą, ale również wyborem przyszłości.

Aby oswoić i przybliżyć temat elektryfikacji połączyliśmy siły ze światem street artu. Owocem współpracy jest unikatowa grafika stworzona dla modelu Volvo EX30, którą zaprojektował – poznański street artowiec Noriaki. Samochód zyskał bogatą paletę barw oraz wyraziste detale, co z pewnością przyciąga uwagę. Najbardziej charakterystycznym elementem grafiki jest postać Watchera, który napędza elektryfikację i przygląda się zmianom, jakie zachodzą w motoryzacji. Watcher to postać, która jest motywem przewodnim w twórczości Noriakiego, z głową w kształcie jednego, podłużnego oka, która patrzy, obserwuje, zawsze jednak budzi pozytywne emocje, a można ją spotkać w różnych miejskich przestrzeniach Poznania.

Zobacz film

– Głównym celem projektu było przyciągnięcie uwagi widza poprzez unikatową estetykę. Zależało mi, aby wyróżnić się poprzez futurystyczny design, inspirowany liniami Volvo EX30. Samochód miał być nie tylko źródłem podziwu, lecz także emanować nietuzinkowością. Zazwyczaj preferuję pracę w monochromatycznej palecie, korzystając z kolorów czarno-białych. Jednakże w przypadku tego projektu postanowiłem pójść zupełnie inną drogą, eksponując potęgę kolorów i elektryfikacji, gdyż widzę przyszłość malującą się właśnie w barwach. Na projekcie znalazły się symboliczne elektryczne wtyczki oraz błyskawice, które mają za zadanie podkreślić iskrzący, dynamiczny charakter samochodu -opowiada Noriaki.

I teraz zadajmy sobie pytanie po co to wszystko?

  • Najczęściej boimy się tego, czego nie znamy i często negujemy z góry pewne rozwiązania, które są nowe.

Zależy nam na wyjaśnianiu wątpliwości, które powstały i cały czas powstają wokół samochodów elektrycznych. Volvo EX30 z grafiką zaprojektowaną przez Noriakiego przyciąga wzrok i skłania do zadawania pytań dotyczących elektryfikacji.

1. Obawa o Bezpieczeństwo
Jedną z najczęstszych obaw dotyczących samochodów elektrycznych jest kwestia bezpieczeństwa. Czy istnieje ryzyko pożaru baterii? Warto jednak pamiętać, że baterie w samochodach elektrycznych przechodzą rygorystyczne testy bezpieczeństwa, a ryzyko pożaru jest niezwykle niskie. Ponadto, nowoczesne systemy zarządzania energią pozwalają na monitorowanie i kontrolowanie temperatury baterii, minimalizując ryzyko awarii.
Analizując statystyki dotyczące pożarów samochodów w Polsce w 2022 roku współczynnik pożaru na 100 samochodów jest nawet niższy dla aut elektrycznych (0,03) niż dla spalinowych (0,04). Moc pożaru i długość jego trwania jest porównywalna w obu rodzajach samochodów. Jednak ze względu na duże zainteresowanie tematem elektromobilności, informacje jej dotyczące mają większą nośność w szeroko dostępnych mediach.

2. Kwestia Ekologii
Inną obawą jest kwestia rzekomego braku ekologiczności samochodów elektrycznych. Jednakże, badania wykazują, że pomimo wyższych emisji wytwarzanych podczas produkcji baterii, samochody elektryczne są znacznie bardziej ekologiczne w długoterminowej perspektywie. Ich ekologiczność wzrasta wraz z rosnącym odsetkiem odnawialnych źródeł energii w sieci elektroenergetycznej.
Pojazdy elektryczne nie emitują spalin z rury wydechowej i są bardziej energooszczędne niż pojazdy z silnikiem spalinowym (ICE).

3. Wątpliwości i Nowe Technologie
Podobnie jak sto lat temu, gdy ludzie obawiali się nowego wynalazku jakim był samochód, tak i dzisiaj obawy dotyczące nowych technologii są zrozumiałe. Jednakże, warto podkreślić, że samochody elektryczne nie są wyłącznie wymysłem dealerów samochodowych, ale są reakcją na narastające problemy ekologiczne. To także reakcja na coraz bardziej restrykcyjne normy i regulacje państwowe.

4. Zasięg
Wiele osób twierdzi, że nie przesiądzie się do samochodu elektrycznego, bo nie będzie w stanie nigdzie dojechać. Model Volvo EX30 posiada zasięg do 480km, a Volvo EX90 ponad 600km zasięgu na jednym ładowaniu. Zakresy te są więcej niż wystarczające dla większości codziennych potrzeb jak np. dojazd do pracy. Przy dobrym planowaniu, przy rosnącej wciąż sieci stacji ładowania można bez problemu wybrać się w naprawdę daleką podróż.

5. Brak infrastruktury ładowania
Niektórzy uważają, że ładowanie samochodu elektrycznego to powolny i uciążliwy proces, podobny do patrzenia na schnącą farbę. Chociaż prawdą jest, że czas ładowania różni się w zależności od prędkości ładowarki i pojemności akumulatora pojazdu elektrycznego, przy korzystaniu ze stacji szybkiego ładowania można naładować do 80% pojemności baterii już w 30 minut. Punktów z ładowarkami zarówno standardowymi, jak i tymi szybkimi wciąż przybywa, a tempo wzrostu sieci nadal rośnie. Volvo Firma Karlik oferuje w swoich salonach w Poznaniu i Baranowie stacje szybkiego ładowania prądem stałym (DC), moc każdej z nich to 175 kW, a wyposażone są w punkty ładowania CCS.

Szkolenia i edukacja także z elektryfikacji

Od kilku lat w naszych salonach realizujemy praktyczne szkolenie z udzielania pierwszej pomocy, z wykorzystaniem inscenizacji, które poprowadzą ratownicy medyczni z firmy Medevac oraz warsztaty z zasad bezpieczeństwa w ruchu drogowym pod czujnym okiem Policjantek z Wydziału Ruchu Drogowego. Zdecydowaliśmy się poszerzyć tematykę tego szkolenia o elektryfikację, aby rozwiać wszelkie wątpliwości i umożliwić przyszłym użytkownikom samochodów elektrycznych pełne wykorzystanie potencjału tej technologii. Podczas spotkań uczestnicy dowiedzą się, jak proste i przyjazne może być użytkowanie samochodu elektrycznego. Oferujemy praktyczne wskazówki dotyczące ładowania, oszczędzania energii oraz utrzymania pojazdu w doskonałym stanie.

Chcesz wziąć udział w szkoleniu? Napisz do nas.

Nie znalazłeś wymarzonego auta? Napisz do nas lub zadzwoń +48 61 872 90 61
Skontaktuj się z nami

Zapytaj o szczegóły

Odezwiemy się do Ciebie w ciągu 2 godzin

Więcej › Jeżeli wyrazi Pan/Pani zgodę, Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane przez administratora - Volvo Car Poland sp. z o.o., Warszawa (02-884), ul. Puławska 558/560 (VCP), na podstawie art. 6 ust. 1 pkt a) ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO), w celu marketingu bezpośredniego produktów i usług marki Volvo, takich jak samochody, części i akcesoria, usługi Volvo Car Financial Services oraz inne usługi dostępne w sieci Volvo. Informujemy, że: podanie danych jest dobrowolne, może Pan/Pani w każdej chwili wycofać zgodę (w tym przy użyciu danych kontaktowych administratora lub inspektora ochrony danych), wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem, z inspektorem ochrony danych VCP może się Pan/Pani skontaktować przy użyciu adresu mailowego: globdpo@volvocars.com, odbiorcami Pana/Pani danych osobowych będą podmioty świadczące usługi na rzecz VCP, w tym: dostawcy usług marketingowych i IT, autoryzowani dealerzy Volvo, podmioty z grupy kapitałowej Volvo oraz partnerzy oferujący produkty Volvo Car Financial Services (np. kredyty, leasingi i ubezpieczenia), dane osobowe będą przechowywane nie dłużej niż przez 30 lat, przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści danych osobowych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania i przeniesienia (wniosek o realizację tych uprawnień można złożyć pod adresem: https://www.volvocars.com/pl/subject-rights-request-form), a także prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane również w formie profilowania online i profilowania społecznościowego, które będzie polegało na zbieraniu i agregowaniu Pana/Pani danych w celu stworzenia profilu klienta i przedstawiania materiałów reklamowych i ofert lepiej dostosowanych do Pana/Pani potrzeb. Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych w sieci Volvo zamieściliśmy na stronie: polityka prywatności Mniej ‹
Więcej › Wyrażam zgodę na prowadzenie przez Volvo Car Poland sp. z o.o. (ul. Puławska 558/560, 02-884 Warszawa), lub na jej zlecenie marketingu bezpośredniego produktów i usług marki Volvo, takich jak samochody, części i akcesoria, usługi Volvo Car Financial Services oraz inne usługi dostępne w sieci Volvo, poprzez kontakt głosowy na podany przeze mnie numer telefonu, w tym przy użyciu automatycznych systemów wywołujących. Zgoda jest dobrowolna i może być w każdej chwili wycofana (w tym przy użyciu danych kontaktowych wskazanych powyżej lub w wiadomości e-mail wysłanej na adres inspektora ochrony danych: globdpo@volvocars.com). Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Pozostałe informacje dotyczące przetwarzania danych w celach marketingowych znajdziesz w powyższej klauzuli zgody na przetwarzanie danych osobowych w celach marketingowych lub na stronie polityka prywatności. Mniej ‹
Więcej › Wyrażam zgodę na prowadzenie przez Volvo Car Poland sp. z o.o. (ul. Puławska 558/560, 02-884 Warszawa) lub na jej zlecenie marketingu bezpośredniego produktów i usług marki Volvo, takich jak samochody, części i akcesoria, usługi Volvo Car Financial Services oraz inne usługi dostępne w sieci Volvo, poprzez przesyłanie informacji handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej, w szczególności za pomocą poczty elektronicznej, a także za pomocą wiadomości SMS, na podany przeze mnie adres e-mail lub numer telefonu komórkowego. Zgoda jest dobrowolna i może być w każdej chwili wycofana (w tym przy użyciu danych kontaktowych wskazanych powyżej lub w wiadomości e-mail wysłanej na adres inspektora ochrony danych: globdpo@volvocars.com). Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Pozostałe informacje dotyczące przetwarzania danych w celach marketingowych znajdziesz w powyższej klauzuli zgody na przetwarzanie danych osobowych w celach marketingowych lub na stronie polityka prywatności. Mniej ‹

* Dane konieczne do podania w celu umożliwienia kontaktu i przedstawienia oferty, przy czym spośród danych: numer telefonu i adres e-mail wystarczy podanie tylko jednej z tych danych wraz z zaznaczeniem odpowiedniej zgody poniżej (druga zgoda jest zgodą na kontakt telefoniczny, zaś trzecia zgoda jest zgodą na kontakt mailowy). Pierwsza z poniższych zgód jest konieczna do zaznaczenia w celu umożliwienia kontaktu i przedstawienia oferty, niezależnie od tego, czy podany zostanie numer telefonu czy adres e-mail.

Dealer Firma Karlik otrzymał twoją wiadomość

Wszystko poszło zgodnie z planem. Nasz pracownik skontaktuje się z Tobą w ciągu 2 godzin.
|
Firma Karlik

Używamy plików cookie, aby maksymalnie ułatwić Państwu korzystanie z naszej witryny internetowej, w tym także w celu dostosowania jej zawartości i reklam do Państwa preferencji, oferowania funkcji mediów społecznościowych oraz w celu analizy ruchu. Pliki cookie obejmują pliki związane z kierowaniem treści oraz pliki do zaawansowanej analityki. Więcej informacji podano w sekcji Informacje na stronie z opisem plików cookie. Klikając Akceptuj, wyrażają Państwo zgodę na używanie przez nas plików cookie. Aby zmienić rodzaj wykorzystywanych przez nas plików cookie, prosimy kliknąć „Ustawienia plików cookie”.

ZAAKCEPTUJ WSZYSTKIE
DOSTOSUJ
USTAWIENIA PLIKÓW COOKIE
ZAWSZE
AKTYWNE

OBSŁUGA SERWISU I USŁUG PODSTAWOWYCH

Te pliki są wymagane i nie można ich wyłączyć.
Dzięki nim serwis może działać a podstawowe funkcje mogą być obsługiwane.

POMIAR WYDAJNOŚCI zobacz więcej

Dzięki tym danym analizujemy wykorzystanie naszego serwisu, m.in. mierzymy jego wydajność. Te dane pomagają nam uzyskać informację o treściach, jakich poszukują użytkownicy naszego serwisu, jak często do niego wracają. Dzięki temu możemy udoskonalać nasz serwis.

PLIKI COOKIE NA POTRZEBY ANALIZ STATYSTYCZNYCH zobacz więcej

Firma Volvo Cars używa usługi Google Analytics, która analizuje sposób korzystania z naszych serwisów internetowych przez użytkowników. Dostarcza nam ona następujących danych; e.g., informacji o tym, które strony użytkownik wyświetlił; które linki kliknął; ile czasu spędził na stronie; jakie samochody skonfigurował w naszym konfiguratorze; jakiego urządzenia używał. Te dane pomagają nam zrozumieć, jak osoby odwiedzające nasz serwis internetowy korzystają z niego, i zapewnić prawidłowe działanie serwisu. Nie wykorzystujemy tych danych w celach marketingowych lub reklamowych i nie udostępniamy ich podmiotom trzecim.

PERSONALIZACJA REKLAM zobacz więcej

Te informacje cookies pozwalają nam na umieszczanie reklam, które odpowiadają zainteresowaniom użytkowników.Bez tych informacji użytkownicy będą widzieli reklamy niezgodne z ich potrzebami.

DOSTARCZANIE I PREZENTOWANIE REKLAM I TREŚCI zobacz więcej

Te pliki cookie obejmują w szczególności znaczniki i piksele, które razem służą do gromadzenia informacji o cyfrowych interakcjach użytkowników z naszymi produktami, zarówno w naszej, jak i innych witrynach internetowych. Dane te pomagają nam mierzyć skuteczność naszych kampanii reklamowych i, w połączeniu z informacjami pochodzącymi z interakcji użytkownika z nami poprzez inne kanały (wiadomości e-mail, aplikacja Volvo Cars, SMS, media społecznościowe i reklamy cyfrowe), pozwalają nam budować profil zainteresowań użytkownika. Następnie możemy wykorzystać ten profil do ukierunkowanego dostarczania użytkownikowi reklam Volvo Cars dostosowanych do jego potrzeb, za pośrednictwem wielu kanałów. Należy pamiętać, że Volvo Car Corporation wraz z partnerami dostarczającymi reklamy cyfrowe jest współodpowiedzialne za przetwarzanie danych osobowych w celach marketingowych i reklamowych. Podmioty współpracujące: - Facebook Ireland Limited, w zakresie dostarczania ukierunkowanych reklam i poprawy optymalizacji kierowania i dostarczania reklam, a także gromadzenia i późniejszego przekazywania danych Facebookowi. Więcej informacji o tym, jak Facebook przetwarza dane osobowe, można znaleźć w polityce prywatności tej firmy (https://www.facebook.com/privacy/policy). Jeśli użytkownik nie zaakceptuje tych plików cookie, reklamy (w tym nasze) będą nadal wyświetlane podczas przeglądania Internetu, a materiały marketingowe będą nadal wysyłane do użytkownika, jeśli wyraził on na to zgodę, przy czym takie reklamy i materiały nie będą dostosowane do zainteresowań i interakcji użytkownika, będą zatem mniej przydatne.