Sprawdź układ hamulcowy Twojego Volvo przed następną podróżą
- Koszt pakietu:
- 80 zł brutto ( oszczędzasz 302 zł brutto)
- Czas trwania pracy:
- 45 min + ewentualny czas na wymianę części / usprawnienie
zadbaj o układ hamulcowy swojego Volvo
W Volvo Firma Karlik doskonale to rozumiemy. Dlatego przygotowaliśmy dla Ciebie kompleksową ofertę, dzięki której Twój samochód będzie hamował bez zarzutu. Poznaj szczegóły oferty sprawdzenia układu hamulcowego przed następną podróżą.
Zastanawiasz się, w jakiej kondycji jest Twój układ hamulcowy? Zużycie klocków i tarcz to proces stopniowy, często niezauważalny podczas codziennej jazdy. Zanim pojawią się niepokojące dźwięki czy spadek skuteczności hamowania, warto działać z wyprzedzeniem. Nasi certyfikowani technicy Volvo przeprowadzą kompleksową i szczegółową inspekcję, która da Ci pełen obraz stanu jednego z najważniejszych systemów w Twoim aucie.
Dlaczego test płynu? Jego zadaniem w układzie jest przeniesienie na klocki hamulcowe siły, a w praktyce ciśnienia, którą w nowoczesnych układach hydraulicznych generuje pompa hamulcowa wskutek naciśnięcia pedału hamulca. Płyn hamulcowy jest potrzeby, aby uruchamiać skomplikowane mechanizmy układu hamulcowego, które są odpowiedzialne za stabilizacje toru jazdy oraz skuteczne zatrzymanie pojazdu. Wszystko to działa, dopóki ilość płynu hamulcowego jest adekwatna do wymaganej, a sam płyn nie wchłania wody. Gdy jednak tu zaczyna coś szwankować, hamulce przestają być tak mocne, a auto nam już tak skutecznie nie wyhamuje, co stwarza zagrożenie i niebezpieczne sytuacje w ruchu drogowym. Płyn hamulcowy nie powinien zawierać więcej niż 1,5% wody, warunkowo dopuszczalna jest zawartość wody do ok 3%. Powyżej tej wartości płyn hamulcowy należy niezwłocznie wymienić. Płyn hamulcowy ma silne właściwości higroskopijne – chłonie wodę z otoczenia. Jeżeli nie zadbamy o jego okresową wymianę, może zdarzyć się, że straci swoje właściwości i sprawność naszego układu hamulcowego znacząco spadnie).
Dlaczego test skuteczności? Pomiar siły hamowania na stanowisku rolkowym: wykorzystuje się rolki hamulcowe, na których koła pojazdu obracają się z niewielką prędkością. Pomiar siły hamowania na każdej osi pozwala ocenić równomierność i skuteczność hamowania.