nowe oblicze starego
Według statystyk z 7 zakupionych T-shirtów, aż 4 lądują w śmieciach po kilkukrotnym użyciu. Rocznie na świecie powstaje ok. 1,5 mln ton śmieci, a Nowy Jork na ich pozbywanie się wydaje 1 mln dolarów dziennie. Odpady to narastający problem współczesnego świata. Wyrzucając ich coraz więcej, nie tylko zanieczyszczamy środowisko, ale też doprowadzamy do marnowania olbrzymich ilości cennych surowców, które można wykorzystać ponownie, nadać im nową wartość i jakość.
Dlatego zgodnie z wyznawaną przez nas filozofią #lagom – dokładnie tyle ile potrzebujesz oraz #omtanke – troska, w 2018 roku rozpoczęliśmy współpracę ze Spółdzielnią Socjalną Furia, która jako pierwsza w Polsce od 2014 roku wdraża autorski, innowacyjny model aktywizacji zawodowej osób w spektrum autyzmu. Dzięki tej kooperacji powstał projekt Torba z banerów Volvo – produkcja w duchu upcyklingu oraz idei społecznie odpowiedzialnego biznesu z celem inicjatywy charytatywnej. Torby powstają ze zużytych banerów reklamowych Volvo oraz pasów bezpieczeństwa, które trafiłyby jako odpad na wysypisko. Każda jest inna, nie ma dwóch identycznych. Torby są niezwykle pojemne i funkcjonalne, posiadają wnętrze wykończone podszewką, wewnętrzną kieszeń oraz regulowany pasek, co pozwala na wygodne użytkowanie. Z każdej sprzedanej torby 10 zł otrzymuje Fundacja „Fiona” działająca na Rzecz Integracji Osób Niepełnosprawnych i autystycznych.
Foto: Spółdzielnia Socjalna Furia
– Torba z banerów Volvo to projekt o wymiarze ponadproduktowym. W pakiecie z torbą jest wszystko co służy wsparciu drugiego człowieka w jego rehabilitacji społecznej i aktywizacji zawodowej. To projekt, dzięki któremu realną pracę otrzymują osoby, nie mające szans na podejmowanie wyzwań zawodowych na otwartym rynku pracy. W naszym działaniu nie chodzi tylko o aspekt biznesowy, idea społeczna dominuje nad wymiarem ekonomicznym. Ważny jest także element ekologiczny, tworzenie ze zużytych rzeczy czegoś zupełnie nowego, stylowego i potrzebnego – podkreśla Anna Janiak, prezes zarządu Fundacji Fiona.
TORBA Z BANERÓW – projekt społecznie zaangażowany
Torby są dostępne w sprzedaży w salonach i serwisach Volvo Firma Karlik oraz w Showroomie w Starym Browarze. Szczegółowe informacje i zamówienia pod adresem kontakt@karlik.dealervolvo.pl
Aktualna oferta: https://bit.ly/3iIqbLO
Cena: 85 zł
Poszerzenie upcyklingowej oferty
Współpraca ze Spółdzielnią Socjalną Furia zaowocowała powstaniem kolejnych upcyklingowych projektów, tym razem ze zużytych sukien ze standów reklamowych. Od 2019 roku w ofercie Volvo Firma Karlik są modne plecako-worki, niezwykle praktyczne i uniwersalne, gdyż pasują do każdej stylizacji. Są bardzo pojemne i funkcjonalne, z łatwością można prać je w pralce.
Kolejnym naszym wspólnym projektem są niepowtarzalne pokrowce na garnitury.
Ze sprzedaży plecako-worków oraz pokrowców środki również są przekazywane na rzecz Fundacji „Fiona”, odpowiednio 5 zł
i 10 zł.
Cena pokrowca: 125 zł, plecako-worka: 55 zł
Torby sportowe
W 2021 roku oferta została poszerzona o niezwykle torby sportowe, które powstają ze zużytych sukien reklamowych, banerów oraz pasów bezpieczeństwa.
Aktualna oferta: https://bit.ly/3CHfgbT
Cena: 90 zł.
Z każdej sprzedanej torby sportowej 10 zł jest przekazywane na rzecz Fundacji „Fiona”.
Nasza upcyklingowa oferta to nie tylko stylowy zestaw praktycznych dodatków, idealnych na co dzień!
Ale jednocześnie zestaw, który pozwoli dostosować akcesoria do ulubionego modelu Volvo.
Za film opowiadający o upcyklingowej inicjatywie oraz współpracy ze Spółdzielnią Socjalną Furia otrzymaliśmy Srebrną Tarczę podczas V Festiwalu Filmów Odpowiedzialnych „17 Celów”, który odbył się 10-17.09.2020 roku.