Wymiana tarcz hamulcowych w Volvo

Układ hamulcowy to najważniejszy element bezpieczeństwa w samochodzie, a jego ważnym elementem są sprawne tarcze hamulcowe. Regularne przeglądy i serwis pozwalają na bezstresową oraz komfortową jazdę. Kiedy wymiana tarcz hamulcowych w Volvo jest konieczna?

Od skuteczności układu hamulcowego zależy długość drogi hamowania. Bywa, że decydują centymetry, a każdy czynnik, który wydłuża drogę hamowania, jest potencjalnie niebezpieczny, ponieważ może skutkować niezatrzymaniem się pojazdu w odpowiedniej odległości od przeszkody. Tarcze są poddawane dużym obciążeniom podczas hamowania, dlatego wymiana zużytych tarcz hamulcowych Volvo to jedna z istotniejszych dla bezpieczeństwa czynności serwisowych.

Wymiana tarcz hamulcowych Volvo – w jakim celu?

Tarcze służą do wytracenia energii w procesie hamowania. Obracają się wraz z kołami, a dociskające je klocki hamulcowe mają za zadanie wytworzyć siłę tarcia, która w ostateczności doprowadzi do zatrzymania pojazdu. Jest wiele czynników, które mają wpływ na skuteczność pracy tarcz hamulcowych, jak na przykład ich budowa i stopień zużycia. Aby samochód sprawnie wytracił prędkość, tarcze muszą być przede wszystkim proste. Przyczyną wykrzywienia tarcz może być ich regularne przegrzewanie lub bardzo szybkie schłodzenie – chociażby poprzez wjazd w wodę tuż po intensywnym hamowaniu. Krzywizna jest bardzo wyraźnie wyczuwalna pod pedałem hamulca. Zaczyna on po prostu drgać.

Co ile powinna nastąpić wymiana tarcz hamulcowych Volvo?

Tarcze wymienia się, kiedy wskazuje na to m.in. zachowanie samochodu, a nie jego przebieg. Wytrzymałość tarczy jest większa niż klocków – dlatego przyjmuje się, że tarcze wymienia się co drugą wymianę klocków hamulcowych. Jednocześnie warto pamiętać, że nigdy nie wymieniamy tarcz bez jednoczesnej wymiany klocków, przy nowych tarczach zawsze zakładamy nowe klocki. Jednym z kluczowych parametrów również decydujących o konieczności wymiany tarcz jest ich grubość.

Po czym poznać, że tarcze hamulcowe są do wymiany?

Jeżeli dojdzie do uszkodzenia lub zużycia tarcz hamulcowych, z pewnością dadzą one o sobie znać. Sygnałami do wymiany tarcz hamulcowych Volvo powinny być: -pisk podczas hamowania -drgania w czasie jazdy – dotyczą kierownicy, zawieszenia lub całego nadwozia -wydłużona droga hamowania -odbijanie pedału hamulca

– Wymiana klocków hamulcowych czy nawet zmiana koła jest dobrą okazją do kontroli stanu tarcz. Pamiętajmy, że zbyt cienka tarcza nagrzewa się szybciej, co znacznie zmniejsza skuteczność hamowania. Każde pęknięcie czy skutki uszkodzenia termicznego kwalifikują tarczę do wymiany – podkreśla Michał Węgrowski, Doradca Serwisowy w Volvo Firma Karlik.

Czas wymiany klocków z traczami: 1,5 h

Nie znalazłeś wymarzonego auta? Napisz do nas lub zadzwoń +48 61 872 90 61
Skontaktuj się z nami

Zapytaj o szczegóły

Odezwiemy się do Ciebie w ciągu 2 godzin
(w godzinach pracy salonu).

Więcej › Jeżeli wyrazi Pan/Pani zgodę, Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane przez administratora - Volvo Car Poland sp. z o.o., Warszawa (02-884), ul. Puławska 558/560 (VCP), na podstawie art. 6 ust. 1 pkt a) ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO), w celu marketingu bezpośredniego produktów i usług marki Volvo, takich jak samochody, części i akcesoria, usługi Volvo Car Financial Services oraz inne usługi dostępne w sieci Volvo. Informujemy, że: podanie danych jest dobrowolne, może Pan/Pani w każdej chwili wycofać zgodę (w tym przy użyciu danych kontaktowych administratora lub inspektora ochrony danych), wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem, z inspektorem ochrony danych VCP może się Pan/Pani skontaktować przy użyciu adresu mailowego: globdpo@volvocars.com, odbiorcami Pana/Pani danych osobowych będą podmioty świadczące usługi na rzecz VCP, w tym: dostawcy usług marketingowych i IT, autoryzowani dealerzy Volvo, podmioty z grupy kapitałowej Volvo oraz partnerzy oferujący produkty Volvo Car Financial Services (np. kredyty, leasingi i ubezpieczenia), dane osobowe będą przechowywane nie dłużej niż przez 30 lat, przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści danych osobowych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania i przeniesienia (wniosek o realizację tych uprawnień można złożyć pod adresem: https://www.volvocars.com/pl/subject-rights-request-form), a także prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane również w formie profilowania online i profilowania społecznościowego, które będzie polegało na zbieraniu i agregowaniu Pana/Pani danych w celu stworzenia profilu klienta i przedstawiania materiałów reklamowych i ofert lepiej dostosowanych do Pana/Pani potrzeb. Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych w sieci Volvo zamieściliśmy na stronie: polityka prywatności Mniej ‹
Więcej › Wyrażam zgodę na prowadzenie przez Volvo Car Poland sp. z o.o. (ul. Puławska 558/560, 02-884 Warszawa), lub na jej zlecenie marketingu bezpośredniego produktów i usług marki Volvo, takich jak samochody, części i akcesoria, usługi Volvo Car Financial Services oraz inne usługi dostępne w sieci Volvo, poprzez kontakt głosowy na podany przeze mnie numer telefonu, w tym przy użyciu automatycznych systemów wywołujących. Zgoda jest dobrowolna i może być w każdej chwili wycofana (w tym przy użyciu danych kontaktowych wskazanych powyżej lub w wiadomości e-mail wysłanej na adres inspektora ochrony danych: globdpo@volvocars.com). Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Pozostałe informacje dotyczące przetwarzania danych w celach marketingowych znajdziesz w powyższej klauzuli zgody na przetwarzanie danych osobowych w celach marketingowych lub na stronie polityka prywatności. Mniej ‹
Więcej › Wyrażam zgodę na prowadzenie przez Volvo Car Poland sp. z o.o. (ul. Puławska 558/560, 02-884 Warszawa) lub na jej zlecenie marketingu bezpośredniego produktów i usług marki Volvo, takich jak samochody, części i akcesoria, usługi Volvo Car Financial Services oraz inne usługi dostępne w sieci Volvo, poprzez przesyłanie informacji handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej, w szczególności za pomocą poczty elektronicznej, a także za pomocą wiadomości SMS, na podany przeze mnie adres e-mail lub numer telefonu komórkowego. Zgoda jest dobrowolna i może być w każdej chwili wycofana (w tym przy użyciu danych kontaktowych wskazanych powyżej lub w wiadomości e-mail wysłanej na adres inspektora ochrony danych: globdpo@volvocars.com). Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Pozostałe informacje dotyczące przetwarzania danych w celach marketingowych znajdziesz w powyższej klauzuli zgody na przetwarzanie danych osobowych w celach marketingowych lub na stronie polityka prywatności. Mniej ‹

* Dane konieczne do podania w celu umożliwienia kontaktu i przedstawienia oferty, przy czym spośród danych: numer telefonu i adres e-mail wystarczy podanie tylko jednej z tych danych wraz z zaznaczeniem odpowiedniej zgody poniżej (druga zgoda jest zgodą na kontakt telefoniczny, zaś trzecia zgoda jest zgodą na kontakt mailowy). Pierwsza z poniższych zgód jest konieczna do zaznaczenia w celu umożliwienia kontaktu i przedstawienia oferty, niezależnie od tego, czy podany zostanie numer telefonu czy adres e-mail.

Dealer Firma Karlik otrzymał twoją wiadomość

Wszystko poszło zgodnie z planem. Nasz pracownik skontaktuje się z Tobą w ciągu 2 godzin
(w godzinach pracy salonu).